Energimarknaden affärsnyheter för dig i energibranschen

Priskategorier och kriterier

På Insurance Awards delar vi ut pris i sju olika kategorier. Här är kategorierna och kriterierna för nominering.

 

 

Årets livförsäkringsföretag

Priset går till ett i Sverige verksamt livförsäkringsföretag som under det senaste året har åstadkommit något som har utvecklat den svenska försäkringsmarknaden. Vid bedömningen tas hänsyn till företagets avkastning, ekonomi, produktutveckling, relation till kunder och agerande på marknaden.

Årets skadeförsäkringsföretag

Priset går till ett i Sverige verksamt skadeförsäkringsföretag som under det senaste året har åstadkommit något som har utvecklat den svenska skadeförsäkringsmarknaden. Vid bedömningen tas hänsyn till företagets ekonomi, produktutveckling, relation till kunder och agerande på marknaden.

Årets försäkringsförmedlingsföretag liv

Priset går till ett i Sverige verksamt försäkrsäkringsförmedlingsföretag som under det senaste året har åstadkommit något som har utvecklat den svenska livförsäkringsmarknaden. Vid bedömningen tas hänsyn till utveckling av intäkter och resultat, omdömen från kunder och försäkringsföretag samt företagets nytänkande.

Årets försäkringsförmedlingsföretag skador

Priset går till ett i Sverige verksamt försäkringsförmedlingsföretag som under det senaste året har åstadkommit något som har utvecklat den svenska skadeförsäkringsmarknaden. Vid bedömningen tas hänsyn till utveckling av intäkter och resultat, omdömen från kunder och försäkringsföretag samt företagets nytänkande.

Årets innovation i försäkringsbranschen

Priset går till en innovation som varit nyskapande och lanserats eller haft effekt under det senaste året. Innovationen kan avse en produkt, en tjänst, distribution, kommunikation eller något annat relevant område. Vid bedömningen tas hänsyn till hur nyskapande innovationen är, dess kundnytta och påverkan på marknaden.

Årets marknadsföring i försäkringsbranschen

Priset går till en framgångsrik och nyskapande marknadsföringskampanj som synts under det senaste året. Vid bedömningen tas hänsyn till hur nyskapande och framgångsrik marknadsinsatsen har varit under året, sett till kundnytta, varumärkeskännedom och/eller ökad försäljning.

Framtidens arbetsgivare i försäkringsbranschen

Priset bedöms genom en enkät som görs av ett oberoende undersökningsföretag. För att vara med i undersökningen krävs minst 10 anställda som är födda 1985 eller senare.

Läs mer om kategorin och hur undersökningen går till >> 

 

Arbetet med att bestämma vilka som blir de fem nominerade i de sex första kategorierna och slutligen de vinnande bolagen görs av en jury som består av sju personer. Här kan du läsa mer om vilka jurymedlemmarna är och hur juryarbetet är planerat.


Juryn delar även detta år ut ett eget pris till Årets försäkringsprofil som går till en person i försäkringsbranschen som på något sätt har utmärkt sig genom sitt arbete.

 

 

   

 

Partner:
 Arrangör:    
   

 
Partner: Framtidens arbetsgivare
 Mediepartner: